Via Parajetts kanalväxel kan vi erbjuda ett antal olika digitala distributionssätt. Parajett är partner till samtliga digitala brevlådor och genom vår digitala växel skickar vi försändelser till respektive brevlåda.
På den svenska marknaden finns de tre privata aktörerna e-Boks, Kivra och Digimail samt den statliga brevlådan Min myndighetspost.
Fördelarna är många, t.ex. att brevlådan i princip alltid är tillgänglig oavsett var mottagaren befinner sig, säkerheten är god, försändelserna arkiveras på ett och samma ställe och det finns betalningsmöjlighet direkt i tjänsten. För många kunder kan även miljöaspekten vara viktig.
Genom att erbjuda dina kunder nya, digitala sätt att få sina försändelser på stärker du ditt varumärke. Du kommunicerar med dina kunder på deras villkor och på det sätt som de själva valt. En digital brevlåda gör också kommunikationen snabb och säker.
På försändelserna som skickas till en digital brevlåda kan du ha med länkar till din hemsida och kundsidor som Mina sidor och därmed driva mer trafik dit.
Både privatpersoner och företag kan kostnadsfritt aktivera en digital brevlåda. Tjänsten är kopplad till mottagarens personnummer/organisationsnummer så man tar bara emot post från avsändare som man redan har en relation till.
Genom att låta Parajett sköta alla dina leveranser oavsett vilken kanal de går via får du, förutom fördelen med att ha endast en leverantör, andra fördelar.
Om Parajett skapar utformning av dina försändelser får du samma utseende på alla dina försändelser, såväl de som går via post som via en elektronisk kanal.
Digitala brevlådor bygger på personnummer/organisationsnummer. En förutsättning för att använda tjänsten är att du har denna uppgift lagrad i ditt adressregister och kan lägga in den i filerna som skickas till Parajett.
När din fil med försändelser kommer in i kanalväxeln matchar vi den mot respektive digital brevlådas register via personnumret/organisationsnumret. De försändelser som ger träff i registret samlas ihop och skickas till respektive mottagares digitala brevlåda. Använder du dig av andra digitala distributionssätt kan vi göra matchningen mot respektive tjänst enligt din prioritetsordning.
Om du så önskar kan vi skicka över en kvittens till ditt system som ett kvitto på att leveransen nått mottagaren.
När du bestämt dig för att erbjuda leverans till digitala brevlådor har vi ett gemensamt uppstartsprojekt som innefattar planering, lösningsdiskussioner, avtalsbitar, tester och allt annat som behövs för att gå igång på ett bra och säkert sätt.
Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med Digitala brevlådor.
+46 418-545 00
Parajett har de senaste åren lagt mycket tid och resurser på att kunna erbjuda sina kunder distribution i alla digitala kanaler.
Men, vi har inte glömt bort att säkerställa att vi fortsättningsvis också ska vara marknadsledande i den tryckta kanalen, det som landar i kundens/medborgarens fysiska brevlåda.
Vi är i dag en komplett grafisk samarbetspartner, oavsett vilken kanal du som kund väljer. Att vår födelse skedde i den traditionella grafiska branschen är ingen nackdel i dag. Fortfarande är det av största vikt att erbjuda våra kunder bred och djup kompetens inom färghantering och andra grafiska grundförutsättningar, oavsett om det är fysiska eller digitala försändelser.
Böcker, Häften, Etiketter, Broschyrer, Kataloger, Brevpapper, Block, Visitkort och Mappar.
Kalendrar, Kulspetspennor, Block, Musmattor, Skrivbordsunderlägg, Ryggsäckar, T- shirts, Muggar, Spargrisar, Reflexprodukter, Nyckelband och USB-minnen.
Affischer, Skyltar, Banners, Segel, Flaggor/vimplar, Fasadskyltar, Fönsterfolie, Printade tapeter, Beachflaggor, Mässväggar, Rollup’s i flera kvaliteter och prisklasser.
Avancerat tryck i remisser
Parajett kan med stolthet konstatera att vi är stora inom en bransch där noggrannhet och avancerad teknik kan betyda skillnad på liv och död. På riktigt. Vi är sedan länge tongivande inom utvecklingen av trycksaker för sjukvården och har ingående förståelse för de extrema krav på integritet och säkerhet som området kräver.
En remiss är i dagens moderna sjukvård ett nyckeldokument för kontakterna mellan olika instanser inom vården. Mycket information ska rymmas på en begränsad yta och remissen är en trycktekniskt avancerad produkt som måste fungera till hundra procent i många steg, från remitterande läkare till provtagning, analys och återrapportering. Streckkoder, dekaler, beställare och patient-ID ska matchas med beställda analyser, nummerserier och medföljande prover.
Låter detta intressant? Hör av dig till oss så berättar vi mer om våra tryckeritjänster.
+46 418-545 00
Vill ni ha en smidigare process för inköp av trycksaker? Vill ni på ett enkelt sätt beställa era lagerhållna artiklar? Vill ni kunna utforma och adressera egna vykort och skicka dessa direkt till era kunder? Parajett tillhandahåller en bra lösning för detta.
En web-to-printlösning med möjligheten att redigera, producera och beställa återkommande trycksaker via nätet.
Eftersom det är ett webbaserat system kan ni själva ta fram prisuppgifter och lägga order när det passar er. Detta sparar tid samtidigt som ni får direkt respons.
Ytterligare en tidsbesparing är att ni själva kan skapa original, granska korrektur och ta reda på tryckkostnader.
Orderhantering
Det finns en inbyggd orderhantering i Printshopen och alla mottagna order bekräftas via e-post och ni kan själva kontrollera orderstatus efter inloggning.
För lagerhållna produkter kontrolleras, innan ordern godtas, att det finns tillräckligt antal i lager. Lagersaldo räknas automatisk ned vid leverans och vi kan sätta en beställningspunkt som passar er.
Dynamiska mallar
Vår Printshop har stöd för dynamiska mallar som ni kan använda för att producera tryckoriginal för era beställningar. Det kan vara enkla mallar för visitkort eller mer avancerade mallar för t.ex. produktblad eller broschyrer.
Om ni är intresserade av detta så hjälper vi er vid uppstarten att skapa mallar i systemet.
Vi sätter upp ett konto till dig som användare/administratör och med uppgifter som kontaktperson, leveransadress, leveranstider, fakturauppgifter Dessutom lägger vi in några av de produkter som ni vill kunna beställa.
Vill ni ha ett eget gränssnitt med er egna grafiska profil så kan vi bygga det åt er. På så sätt kan ni själva få möjlighet att hantera användare, beställningsbara filer, orderhistorik och statistik. Ni kan då ha flera användare som kan beställa och ni styr själva över vem som får beställa vad.
Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång.
+46 418-545 00
Kommunicera med dina kunder där dom är.
Skicka din kontorspost direkt från datorn till dina kunders brevlåda. Vi ser till att dina budskap når fram på önskat vis, vare sig det är traditionella brevlådan, e-postlådan eller digitala brevlådan.
Med ekopost® kan du spara tid och pengar från dag ett!
Med ekopost® förenklar och effektiviserar du hanteringen jämfört med dagens tidskrävande och kostsamma hantering av utskick, både postalt och digitalt.
Bäst av allt: Inga bindningstider, inga fasta avgifter
Vår betalmodell är enkel, du betalar endast en rörlig kostnad för de brev som skickas.
Handläggare, kundtjänst, ja alla på kontoret och i organisationen kan använda denna enkla tjänst för att distribuera meddelande/dokument till mottagaren, oavsett vilka system ni använder.
Det finns olika sätt att göra utskick via ekopost
Det är enkelt att använda den virtuella skrivaren och webbportalen. Det krävs dock lite tid kring implementation i de fall ni vill göra utskick med en ”hot folder”-lösning eller med en API-koppling. Om så önskas, kontakta oss för en genomgång av dessa lösningar.
Logga in med ditt konto på ekopost.se eller ladda ner och installera den virtuella skrivaren. Det är hur enkelt som helst.
Behöver du hjälp kontaktar du vår support.
Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med ekopost®.
+46 418-545 00
Parajett har lång erfarenhet av detta och följer postdistributörernas förändringar. För portooptimering använder Parajett avancerade beräkningsmoduler. Med vår lösning kan vi på ett snabbt och enkelt sätt få fram bästa och billigaste distributionssätt för det enskilda brevet. För de kunder som tecknar avtal om porto och optimeringslösning lägger vi in detta som en del i filhanteringsflödet, vilket innebär att vi alltid gör en sortering och redovisar utfallet och resultatet efter varje produktion.
Fördelarna är att du får det lägsta portot för ditt utskick. Oavsett hur dina indata ser ut så tar vi hand om det på bästa sätt. Om du skickar in en eller flera filer för utskrift i simplex eller duplex, med eller utan perforering och i olika filformat som PDF, XML, CSV och AFP ser vi till att filerna slås samman till ett utskick. Våra system säkerställer att vi skickar breven med den postdistributör som har det bästa portopriset.
Från varje inskickad fil hämtar vi ut brevets mottagaradress. Tillsammans med vikt, format och distributionsdag beräknas det bästa portot utifrån olika postdistributörers erbjudande och rabatter. Kostnadsskillnaden av att göra en vanlig postnummersortering på 5 siffror mot våra avancerade beräkningar kan vara mycket stor.
Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med Portooptimering.
+46 418-545 00
Under lång tid har vi hanterat produktion och distribution av fakturor, betalningspåminnelser och liknande. Tidigare skedde all produktion på papper, som sedan kuverterades och distribuerades i form av brevutskick. Men de senaste åren har den digitala distributionen med t.ex. e-postfakturor och e-fakturor växt allt snabbare. Vi ser detta som komplement till den produktion vi har på papper. Vi tar därmed ansvaret för kundens hela kommunikation.
Vill du erbjuda dina kunder möjlighet att få fakturan via någon digital kanal istället för via traditionell post kan Parajett tillhandahålla en bra lösning för detta.
Via Parajetts kanalväxel kan vi erbjuda ett antal olika digitala distributionssätt, som faktura via e-post, e-faktura via internetbanken, faktura via EDI eller leverans av faktura till en digital brevlåda. Vår kanalväxel kan också hantera transaktion för autogiro.
När din fil med fakturor kommer in i kanalväxeln matchar och distribuerar vi till de olika kanalerna enligt din prioritetsordning.
För de av dina kunder som önskar få fakturan via e-post istället för via traditionell post kan vi erbjuda tjänsten e-postfaktura. Allt som krävs är att kunden är taggad för e-postfaktura samt att det finns en e-postadress i den fil som levereras till Parajett. Fakturan, i form av en PDF-fil, skickas som bilaga till ett e-postmeddelande. E-postfakturan ser ut precis som den printade, det är bara distributionsformen som är annorlunda.
E-fakturan skickas elektroniskt till din kunds internetbank. Fakturan är snarlik pappersfakturan men det finns möjlighet till mer information som t ex länkar till din hemsida. För att komma igång med e-faktura måste du kontakta din affärsbank för att upprätta ett avtal om e-faktura. Precis som i fallet med e-postfaktura måste kunder som ska ha e-faktura taggas och förses med personuppgifter för respektive internetbank i filen som skickas till Parajett.
EDI, Electronic Data Interchange, är ett standardiserat format för utbyte av information av olika slag, bland annat fakturor. I Sverige används oftast Svefaktura (SFTI). Denna fakturavariant används för fakturering mot myndigheter, stat och kommun samt mellan företag.
Parajett kan också erbjuda leverans till en digital brevlåda. Om du taggar dina kunder med personnummer kan filen som skickas till Parajett matchas mot aktuell e-boxleverantörs kundregister. Vid träff levereras fakturan i form av en PDF till kundens digitala brevlåda.
Parajett är certifierad att hantera transaktioner för autogiro.
Både privatpersoner och företag kan betala via autogiro och du som betalningsmottagare kan fakturera betalare med såväl bankkontonummer som bankgironummer.
I vår växel selekterar vi ut de kunder som har anmält autogiro och skapar transaktionsfilen för överföring till bankgirot via en säker förbindelse.
Oavsett om du har behov av en enklare viewing-tjänst eller ett arkiv för lagring längre tid kan Parajett e-Arkiv vara lösningen. Med Parajett e-Arkiv får du en elektronisk arkivplats för alla de dokument som du skickar ut till dina kunder via Parajett, oavsett om det är en faktura, saldobesked eller något annat transaktionsdokument. Du får en enkel och smidig lösning för ditt arkiv utan att behöva tänka på programvarulicenser, drift- och underhåll eller liknande.
Enkelt att använda
Alla dokument, såväl elektroniska som printade, lagras och görs sökbara på samma ställe. Och naturligtvis ser de ut precis som det din kund har framför sig.
En stor fördel är att du kan se distributionssätt för kundens dokument, som t ex att det skickats till en digital brevlåda eller som e-faktura.
Sökbart
Du söker enkelt fram dokumenten utifrån de begrep du bestämt ska vara sökbara. Du kan skriva ut dokumenten som PDF eller skicka dem via e-post.
Arkivet når du som en webbservice och denna integreras direkt i ert ERP-system eller via Mina sidor. Alternativt går det att logga in med användarnamn och lösenord.
Säkerhet
Säkerheten kring informationen i arkivet är hög och du kan vara trygg med att den information vi lagrar för dig bara görs tillgänglig för dem du bestämmer. Om behov finns kan vi koppla en loggningsfunktion till arkivet som talar om vem som varit inne i arkivet, vad personen har tittat på och när det gjordes.
Arkiv för kort eller lång tid
Parajett e-Arkiv erbjuds för lagring mellan 12 och 36 månader och du betalar för den lagringstid du önskar. Om behov finns för längre lagring kan vi naturligtvis lösa det också. När lagringstiden uppnåtts raderas dokumenten med automatik. Vill du få ut dokument för egen lagring finns det möjlighet att koppla på exportfunktionalitet till arkivet.
Leverans till eget arkiv
Om du hellre vill få över dina dokument direkt efter utskrift och arkivera dem själv kan vi erbjuda även denna tjänst. Som standard levereras en sökbar PDF men alternativa format kan också levereras.
Fördelen med att låta även den digitala leveransen gå via Parajett är att du får samma utseende på alla dina fakturor oavsett om de går via print eller via en digital tjänst. Detta gäller med undantag för fakturor via EDI där formatet är hårt standardiserat.
En annan fördel är att du kan samla alla dina utskick, oavsett kanal, i Parajetts e-arkiv. På ett ställe kan då din kundtjänst enkelt söka fram kundens försändelse oavsett om den gått via traditionell post eller via en digital leverans.
I den fil du skickar till Parajett för utskrift av fakturor måste du tagga de kunder som ska ha en digital leverans.
Alternativt kan du skicka över separata filer för olika leveransalternativ.
Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med våra e-tjänster.
+46 418-545 00
En bra produktportfölj handlar om innovativt kreativt skapande och att kombinera både ny och etablerad teknik som finns hos Parajett.
Våra tjänster inom DM är rådgivning, projektledning, teknisk och visuell kreativitet samt grafisk och digital produktion. Vårt mål är att vara en aktiv partner för företag som vill utveckla dialogen med sina kunder. Vi är angelägna om att tänka holistiskt och vara med från idé till färdig produkt.
På detta sätt skapar man bättre lösningar till varje kund. Vi har kompetens och kapacitet att hitta rätt lösning för ditt företag. Med utgångspunkt från det tryckta mediet erbjuder vi ett antal tjänster för att optimera ditt företags marknadskommunikation.
Parajetts hjälper dig ta fram skräddarsydd kommunikation med publicering i alla typer av media
Klassiska utskick via post kombineras effektfullt med e-post, mobil och webb. Genom att samordna utskick i flera typer av media, maximeras din kampanjs effekt och svarsfrekvensen ökar, samtidigt minskar du risken för att mottagaren missar ditt budskap. Du kan enkelt bemöta varje enskild kund med ett personligt tilltal och anpassa budskapet individuellt för varje mottagare. Detta medför att intresse väcks och sannolikheten för att din kund ska reagera och agera på utskicket ökar.
Effektiviteten i dina kampanjer kan följas via en kontrollpanel som redovisar responsen, i realtid. Detta ger dig möjlighet att justera kampanjen utifrån gensvaret, samtidigt som du får ett bra underlag för att i framtiden kunna utveckla ännu bättre och effektivare kampanjer.
Stärker ditt varumärke och dina kundkontakter
Med Parajetts verktyg ökar du genomslagskraften i din kommunikation, underlättar kundvård, förenklar bearbetning av prospekts och kan med enkla medel stärka ditt varumärke bland dina kunder och prospekts.
Några av användningsområdena är
Vi anpassar oss efter dina behov. Du behöver inte utnyttja hela verktygslådan. Vill du bara använda e-post och sms-utskick i din aktivitet är det fritt fram.
Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med DM/DR & kampanjverktyg.
+46 418-545 00
Parabill tillhandhåller en komplett infrastruktur för era debiterings- och betalflöden. Genom denna infrastruktur kan vi tillhandahålla samtliga ingående delprocesser för att ni ska kunna ta betalt och få betalt på enklast möjliga vis.
En systemlösning som automatiserar hela fakturaflödet – enkelt, automatiskt och smidigt!
Infrastrukturen inkluderar bland annat:
Tjänsterna kan väljas och finns tillgängliga efter ert specifika behov. Ingen av tjänsterna kräver en mellanhand i likvidflödet utan de är just en infrastruktur för att förenkla och automatisera era betalflöden.
Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med Parabill.
+46 70-465 45 80
+46 418-545 00
© Parajett AB
© Parajett AB