ICA Sverige
Stacks Image 262
Stacks Image 265
Stacks Image 269
Stacks Image 272
Stacks Image 276
Stacks Image 279

ICA Sverige AB

Parajett har sedan början av 2000-talet haft ICA som kund på deras postala marknadskommunikation.

2008 växlade ICA över till att kommunicera en till en. Dvs att ICA:s kunder får idag personliga och helt unika erbjudanden i sina brevlådor. Det är individuella erbjudanden som väljs ut från ICA:s databas och baseras på varje kunds inköp senaste månaderna och varje erbjudande visas med bild i 4-färg. Den individuella rabatten läggs samtidigt in på kundens kort. Över två miljoner ”Mina varor” tillsammans med tidningen ”Buffé” distribueras till ICA:s kunder varje månad. Med en helt annan respons än vad som man har upplevt tidigare.

Detta i kombination med personliga utskick i form av vykort, specialstansade försändelser och tidningar, skapar en unik och personlig kommunikation med kunderna. Dynamisk perforering mm, ger möjlighet att anpassa varje unik försändelse för respektive mottagare. Allt med högsta printkvalitet. Så nära offsetkvalitet man kan komma idag.

"– Egentligen är kundanpassade erbjudanden inget nytt som företeelse. Redan för 60 år sedan fanns det men då i form av en ICA-handlare som stod bakom disken och han visste mycket om sina kunder. Genom den personliga kontakten kunde han anpassa pris, inköp och sortiment utifrån sin kunskap om varje kund.
– Men istället för den gamla handlaren har vi idag en kunddatabas som vi börjat använda för att kunna ge varje kund det den vill ha och behöver. 
– Så man kan säga att vi nu har vi gått tillbaka till det gamla ”handlarkonceptet” men med ny teknik och moderna verktyg."
Torbjörn Norberg på Ica
ICA Sverige

ICA Sverige AB

Parajett har sedan början av 2000-talet haft ICA som kund på deras postala marknadskommunikation.

2008 växlade ICA över till att kommunicera en till en. Dvs att ICA:s kunder får idag personliga och helt unika erbjudanden i sina brevlådor. Det är individuella erbjudanden som väljs ut från ICA:s databas och baseras på varje kunds inköp senaste månaderna och varje erbjudande visas med bild i 4-färg. Den individuella rabatten läggs samtidigt in på kundens kort. Över två miljoner ”Mina varor” tillsammans med tidningen ”Buffé” distribueras till ICA:s kunder varje månad. Med en helt annan respons än vad som man har upplevt tidigare.

Detta i kombination med personliga utskick i form av vykort, specialstansade försändelser och tidningar, skapar en unik och personlig kommunikation med kunderna. Dynamisk perforering mm, ger möjlighet att anpassa varje unik försändelse för respektive mottagare. Allt med högsta printkvalitet. Så nära offsetkvalitet man kan komma idag.

"– Egentligen är kundanpassade erbjudanden inget nytt som företeelse. Redan för 60 år sedan fanns det men då i form av en ICA-handlare som stod bakom disken och han visste mycket om sina kunder. Genom den personliga kontakten kunde han anpassa pris, inköp och sortiment utifrån sin kunskap om varje kund.
– Men istället för den gamla handlaren har vi idag en kunddatabas som vi börjat använda för att kunna ge varje kund det den vill ha och behöver. 
– Så man kan säga att vi nu har vi gått tillbaka till det gamla ”handlarkonceptet” men med ny teknik och moderna verktyg."
Torbjörn Norberg på Ica
Stacks Image 308
Stacks Image 311
Stacks Image 317
Stacks Image 320
Parajett Logotype


Telefon: +46 (0)418-545 00

Parajett Norge
andvordgrafisk.no

© Parajett AB

Parajett Logotype


Telefon: +46 (0)418-545 00

Parajett Norge
andvordgrafisk.no

© Parajett AB